top of page

Tre lila sajter åt Telia

Soft har arbetat med TeliaSonera sedan tiden de endast hette Telia, vilket de nu återigen heter i Sverige. Vi har designat webbar, skrivit till webbar och nyhetsbrev, både internkommunikation och externkommunikation, designat och producerat video och interaktiva presentationer för både desktop och touchscreen – som använts på mässor runtom i världen – och producerat video som bl a återkommande visas på den gigantiska utomhusskärmen på TeliaSoneras huvudkontor vid Stureplan i Stockholm. Soft designade och utvecklade tre av sjutton sajter året TeliaSonera bytte logotyp och grafisk profil till det lila tema de använder sig av idag.

Tre lila sajter

En av dessa sajter, till TeliaSonera International Carrier var mycket omfattande och avancerad, bl a med en komplicerad kartmodell över verksamhetens globala fibernätverk, åtskilliga videoinslag och interaktiva lösningar för olika affärsområden och en 3D-hero som vi självständigt gjort casting till, fotograferat, designat och utvecklat. Vi gjorde också design och utvecklade HTML till TeliaSonera Operator- och TeliaSonera Finans-sajterna tillsammans med vännerna på Bigfish Communication.

Kampanjsajter

Soft har bistått vännerna på Bigfish Communciation med flera kampanjsajter till TeliaSonera genom åren. De senaste årens produktioner har samtliga utförts med i responsive webbdesign för optimal upplevelse på desktop, surfplatta och smartphone. Sajterna har handlat både om rekrytering och marknadsföring av komplexa tjänstepaket till framför allt B2B-kunder.

Digitalt mässmaterial

Även TeliaSonera har beställt flashpresentationer av Soft. Tillsammans med Bigfish Communications så utvecklade vi en presentation åt TeliaSonera International Carrier som användes på touchscreens i mässammanhang. Presentationen blev så uppskattad att en av International Carriers leverantörer, Net Insight, beställde en egen version.

TeliaSoneras version innehöll mycket video, animerade modeller och hela den globala översiktskartan över International Carriers fibernät m m.

Internkommunikation med smart innehåll

I början av 2000-talet hade Soft förmånen att få arbeta journalistiskt med ett internt affärsutvecklingsnätverk på Telia – Framtidens nätverk. Med Softs design och innehåll växte nätverket från lite drygt 60 personer till över 500. Efter fusionen med Sonera användes merparten av materialen vi producerade på TeliaSoneras största interna webbplatser. Vi hade bl a förmånen att intervjua och genomföra ett seminarium med Mr Mobiltelefoni – den ytterst älskvärde Östen Mäkitalo. Soft har också skrivit innehåll till rekryteringsnyhetsbrev till TeliaSonera och informations- och säljmaterial till Skanova.

Prenumerera —

Beställ vårt nyhetsbrev

Shop
Kommer snart! Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att se när vi kommit igång.
bottom of page